piątek, 30 stycznia 2015

"Zdrowe" placki ziemniaczane

Jeśli smażony ziemniak w ogóle może być zdrowy, to te placki chociaż odrobinę zbliżają się do tego ideału.
W moich kulinarnych zmaganiach o zdrowie nigdy nie byłam w stanie zrezygnować z placków ziemniaczanych, więc wypracowałam recepturę, która ma w sobie dużo innych zdrowych składników.

Składniki (2 porcje):
-5 średnich ziemniaków,
-1 marchewka,
-1 szklanka płatków owsianych,
-1 jajko,
-pół szklanki słonecznika łuskanego,
-1/4 szklanki sezamu,
-4 łyżki mąki,
-3 łyżki otrębów pszennych,
-przyprawy: łyżeczka pieprzu, 2 szczypty papryki słodkiej, 2 szczypty tymianku i majeranku, czosnek świeży (dwa ząbki), sól do smaku.

Przygotowanie:
1. Ziemniaki i marchewkę ścieramy na drobnych oczkach tarki, albo robotem kuchennych, dodajemy resztę składników.
2. Placki smażymy na mocno rozgrzanym oleju do zarumienienia obu stron.

Smacznego :)

2 komentarze :

  1. Ja też dodaję płatki lub otręby owsiane do placków, ale nie próbowałam z sezamem, Fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, jakoś do wszystkiego prawie mi ostatnio pasuje :)

      Usuń